Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Praha to má pořešený aneb tady budeš platit, ať chceš nebo ne, pitomče!!

Ulice na Praze 6 vypadají od minulého týdne nějak divně. Jsou poloprázdné, všude spousta místa k parkování. Jen si vybrat. A zaplatit!!

Že je parkování v Praze problém, to není žádná novinka. Že to nikdo neřeší, to taky není žádná novinka. A že se to placenýma zónama nevyřeší, to je víc než jasné. Cílem asi ani není to, aby ti, cotam bydlí, měli kde parkovat, ale hlavně dostat do obecní kasy co nejvíc peněz od těch pitomců, co jezdí do jiné městské části třeba do práce.

Takže po dlouhém hledání jsem našel místo, kde není žádná zóna, ani modrá, ani fialová, ani žlutá. Sice to není přímo u zaměstnání, ale ten kilometr se ještě dá ujít, navíc to prospěje tělu. Ale i ten ušlý kilometr se pořád vyplatí v porovnání s dvěma přestupy a o polovinu delší dobou, pokud bych použil MHD. Jenže hned druhý den mě z mého omylu vyvedla městská policie Prahy 6. Mají ten příjem do obecní kasy pěkně pojištěný. Pokud se vám totiž podaří najít místo, které není v žádné zóně, tak to si objeďte celou čtvrť, jestli někde není značka: zóna s dopravním omezením – stání. A jak mi sdělil pán na městské policii, tato značka nekončí křižovatkou, ale až stejnou značkou, ale přeškrtnutou. No dobře, tak mě teda zase dostali. Protože tam ale je i bílý pruh na parkování (samozřejmě úplně prázdný), tak se ptám pana policisty, jak se za takové parkování platí, kdybych tam chtěl stát. To on ale není, tak hluboce to nestudoval, protože on auto nemá… Taková odpověď mě od člověka, který mě právě kasíruje za špatné parkovaní, docela překvapila, ale co už. Tak se aspoň snažím zjistit, co je to za zónu ta bílá, že se o ní nepíše. No bílá znamená fialová přece… Jo takhle, tak to jsem asi opravdu pitomec.

Takže odcházím spokojeně s bločkem a pocitem, že i když jsem auto dnes posunul o kus dál, tak jsem vlastně pořád v zóně a můžu čekat další lísteček za stěračem. Ale cestou narážím na informační kancelář Zóny placeného stání. No sláva, tak se zeptám, jak to vlastně funguje. Zaregistroval jsem značku s nějakým kódem, který mám asi někam poslat, abych své parkování zlegalizoval. Ale moudrý z toho nejsem. Dostal jsem čtyři papíry manuálu a se slovy, že sice dál nevím, jak parkovat, odcházím. Pán má ale snahu a dostávám napodruhé lepší vysvětlení. Prostě si otevřu prohlížeč v telefonu (chytrém), na jejich adrese zadám potřebné údaje a mám zaplaceno. Jak jednoduché, ale… Je nutné mít chytrý telefon a zaplacený tarif s daty. Jinak smůla. A parkovací automat je třeba až o tři ulice dál, což se ale nedozvím, pokud si to nejsem schopen najít na internetu. Takže zase chytrý telefon a data… Plať, pitomče!

Tak teda aspoň zjišťuju, za jakých podmínek bych mohl získat dlouhodobé parkování. Takže buď tam mám trvalé bydliště (což nemám, když tam jezdím za prací, že), nebo tam mám firmu nebo aspoň provozovnu. Anebo tam mám někoho staršího 85 let, o koho se starám (už mohli dát rovnou 100 let, výsledek asi bude stejný). Ale co když jsem prachobyčejný zaměstnanec nějaké firmy nebo organizace? No tak to mám smůlu a můžu zřejmě táhnout jinam, dyť tam stejně neplatím daně, tak co!

A rada na závěr? Pokud nechcete používat MHD a chcete používat k přesunům vozidlo, tak buď plaťte jako pitomci, nebo si práci najděte ve své čtvrti. Zbyde vám víc času na koukání na televizi doma, kde můžete zvracet vztekem, až tam budou politici vykládat něco o tom, jak například díky tunelu Blanka se zrychlil přesun z Prahy 8 na Prahu 6. 

Autor: Martin Naplava | středa 31.8.2016 11:12 | karma článku: 28,85 | přečteno: 1110x
  • Další články autora

Martin Naplava

A Pepa je doktor? Já myslela, že spíš holič...

Doufám, že mě někdo z vlastníků práv na Cimrmanovy hry nezažaluje, že jsem si půjčil tuto hlášku ze hry Akt, ale na "pana doktora" naší olympijské výpravy se hodí perfektně.

22.7.2021 v 9:53 | Karma: 26,24 | Přečteno: 791x | Diskuse| Sport

Martin Naplava

...a možná byli jen na dovolené...

Asi jako většinu lidí mě nadzvedl ze židle výrok o tom, že vlastně nešlo o terorizmus, ale jen útok na zboží, mj. dva životy. Ponechám teď stranou, že se premiér za to formulaci omluvil, ale tím by to skončit nemělo!

20.4.2021 v 18:07 | Karma: 17,17 | Přečteno: 359x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

A nechtěl byste to náhodou doručit až do postele?!

No do postele třeba ne, ale pokud si za něco zaplatím, tak bych tu službu taky rád dostal. A možnost výběru, jestli to bude domů, nebo na poštu, bych rád měl já, ne paní pošťačka. Zaráží mě ale reakce vedoucí pobočky...

12.12.2017 v 8:19 | Karma: 44,65 | Přečteno: 6855x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

Já jsem taky lesba!

Se s tím teď nějak roztrhl pytel! Jen co otevřu idnes nebo seznam, pořád tam někdo hlásá, že je lesba. Gayové zatím tak aktivní nejsou... Asi to jaro působí víc na holky (a to se vždycky tvrdilo, že spíš na chlapy). Ale zpět k...

21.3.2017 v 16:25 | Karma: 24,30 | Přečteno: 1736x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

Babiš, Zeman, Trump, všude samý lump aneb prostě jen hrajou líbivou politiku!!

Sleduju televizi, čtu noviny a internet a poslouchám rádio a všude slyším to samé. Nějací přechytřelí lidé se mi snaží vnutit názor, že vítězství pánů Babiše, Zemana a Trumpa (a přidají se jistě brzy i další zloduchové), jsou...

23.1.2017 v 19:45 | Karma: 31,25 | Přečteno: 635x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

Šest let? Jdu blejt!

Jsou občas rozsudky, které zvednou z gauče. Tech šest let za pětihodinové brutální znásilňování patří k nim.

4.4.2016 v 15:41 | Karma: 38,82 | Přečteno: 2341x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

Zvolení Klause prezidentem byla politická schválnost

Bývalý prezident Klaus se z toho ještě pořád nevzpamatoval. A když teď tolik cestuje, tak se jeho stav bude pravděpodobně stále zhoršovat...

24.3.2016 v 19:07 | Karma: 23,70 | Přečteno: 753x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

Bezradná i bezbranná Evropa

Teroristické útoky v Bruselu potvrdily to, co každý reálně uvažující člověk dávno ví. Tedy že Evropa je v bezpečnostních otázkách nejen bezradná, ale bohužel i (snad jen dočasně) bezbranná.

23.3.2016 v 11:12 | Karma: 29,19 | Přečteno: 834x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

Čekání na nového Hitlera?

V posledních měsících mám takový divný pocit z té naší staré dobré Evropy. K něčemu to směřuje a něco mi říká, že dobré to nebude. Ale můžeme si za to sami, myslím my Evropani.

23.2.2016 v 13:38 | Karma: 29,23 | Přečteno: 1127x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

Bílé vánoce a čistý fotbal, to jsou pojmy odsouzené k zániku

Je to bohužel tak, vánoce bez sněhu, a to dokonce i na horách, to je úplně normální. A čistý fotbal v jakémkoliv měřítku, tak to už bychom chtěli opravdu moc!

22.12.2015 v 11:21 | Karma: 5,79 | Přečteno: 186x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

K čemu je vám pojistka Pro jistotu od Tmobilu

Každému asi dojde, že celkem k ničemu, ale postupně, alespoň začátek celé anabáze byl trošku nadějný.

16.12.2015 v 19:03 | Karma: 15,19 | Přečteno: 597x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

Já jsem Limberský, ty si nic!

Chvíli jsem si nebyl jistý, jestli to ten fotbalista, co řídil opilý, boural, utíkal a vyhrožoval policistům, myslel vážně. Jestli myslel tu omluvu, kterou když jsem četl, opravdu vážně, nebo to byla jen taková povinnost.

14.9.2015 v 20:25 | Karma: 27,97 | Přečteno: 728x | Ostatní

Martin Naplava

Kolik stojí ta opatření v hledištích, která nefungují, pane ministře

Fotbalová sezóna v podstatě skončila tam, kde ta loňská skončila. Primitivní pseudofanoušci Baníku Ostrava zase ukázali, proč chodí na fotbal. A fandění to asi není.

16.8.2015 v 12:33 | Karma: 23,10 | Přečteno: 576x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

Pusťte všechny vrahy, oni jen těžce ublížili s následkem smrti

Asi ne jediný jsem zůstal s bradou dole, když jsem si přečetl, že dvěma náctiletým výrostkům, kteří v podstatě umučili bezbranného bezdomovce, hrozí za podle mě evidentní vraždu jen 5 let vězení. Maximálně!!

15.8.2015 v 13:25 | Karma: 38,71 | Přečteno: 1669x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

Jak jsem zase jednou pěkně pohořel (tentokrát v Lednici při běhu)

Tahle „reportáž“ určitě nebude o tom, jak jsem běžel závod, od kterého jsem nic nečekal, v průběhu se kousnul a nakonec doběhl nečekaně třetí. Právě naopak, i když ne úplně, kousnout se to chtělo taky. Ale popořadě.

27.7.2015 v 19:58 | Karma: 9,91 | Přečteno: 287x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

Existuje hranice ještě pochopitelné obhajoby?

V posledním týdnu mě zaujaly dva výroky obhájců obžalovaných. Shodou okolností se jedná o mediálně hodně sledované případy. Společné ale mají to, že advokáti, alespoň podle mě, zašli za hranici pochopitelné obhajoby (každý si to může nazvat po svém).

5.3.2015 v 14:07 | Karma: 35,15 | Přečteno: 1415x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

To tam vede ňáká kráva ne?

Včera se paní primátorka ráčila vyjádřit celkem trefně o těch, co projektovali kabeláž v tunelu Blanka. Dneska si v podobném duchu můžou odplivnout všichni, kdo si budou muset nechat vyměnit starou opencard.

4.3.2015 v 13:43 | Karma: 28,01 | Přečteno: 1317x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

Debil sem, debil tam, ale má pravdu ta paní!

Primátorka Prahy se celkem nevybíravě vyjádřila o projektantech tunelu Blanka. Jestli takové vyjádření má úroveň nebo nemá, to už je po nastavení laťky prezidentem celkem jedno. Smutné na to je pouze to, že má ta paní asi pravdu. A projektanti, pardon, renomovaní projektanti, se proti tomu ohradili. A právem!!

3.3.2015 v 15:04 | Karma: 29,66 | Přečteno: 1870x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

Řecku už pomáhat nechci, raději to pošlu do Francie

Tak Řecko nejen že si dělá z Evropy (hlavně z Němců) dojnou krávu, ale pomalu začíná i vydírat. A jak dlouho to Evropa ještě bude snášet?

27.2.2015 v 19:37 | Karma: 18,40 | Přečteno: 790x | Diskuse| Ostatní

Martin Naplava

Fotbalisté Sparty schvalují řezání hlav

Samozřejmě, že titulek je trochu zavádějící, ale k zaujetí je potřeba trochu kontroverze. Hned na začátku přiznávám, že o tom, jestli fotbalisti Sparty schvalují nebo neschvalují řezání hlav Islámským státem, nic nevím. Chci jen porovnat v podstatě velmi podobné situace.

26.10.2014 v 8:05 | Karma: 22,55 | Přečteno: 891x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1366x
Občan, kterému není všechno úplně jedno.